tirsdag 11. august 2009

Trenger tips!

Det meste av småting på handlelista gjenstår. Mye av grunnen til det er jo rett og slett at jeg har null peiling på akkurat hva (merke etc) jeg skal kjøpe. Derfor hadde det vært finfint om dere blogglesere har noen tips om f. eks. ammepumpe, smokk, flasker, vippestol, salver (det meste egentlig). Vil gjerne vite hva som fungerer best for dere, og også hva som ikke var bra i det hele tatt.

Ja, så trenger jeg noen med kloke hoder som kan fortelle meg hvordan jeg skal få stellematta til å sitte fast oppå kommoden. Er jo ingen kant på den.. Dobbelsidig tape er sikkert vel og bra, helt til man skal rive den vekk..


Må forresten skryte av at jeg skrudde sammen kommoden helt alene! Handywoman! ;) Skal man ha noe gjort kvikt så må man gjøre det selv..!

5 kommentarer:

  1. Kan vell ikke si jeg er så veldig erfaren, men det jeg synes har funket for meg/oss er avent ammepumpe. Bruker den ikke så ofte, men passer fint til det lille som trengs. Smokker har jeg bare helt vanlige. Kjøpte slike Ortodent smokker som skal hindre kryssbitt, men de vil hun ikke ha! Av salver bruker vi Calendula sinksalve som du får kjøpt på apotek. Den er veldig fin synes vi da! Det samme med deres badeolje. Ellers er det vell å prøve seg litt fram hva som passer dere, og være flink til å spørre på butikken når dere handler hva de anbefaler og hvorfor. Noe kan være greit å vente med å kjøpe til man VET at man kommer til å få bruk for det også! Tror det er en del "unødvendige" ting som ligger på kjøpelistene rundt om kring på nettet. Du får ha lykke til med innkjøpene =)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips! Ja, vi bor jo rett ved Solsiden - så om vi plutselig trenger noe tar det ikke mer enn 3 minutter å gå til f.eks. apotek. Er nok mange unødvendige ting på lista mi også, folk har da klart seg uten bleiebøtte og babycall i mange, mange, mange år.. ;) hehe..Ammepumpe f.eks venter jeg nok med til jeg kommer hjem fra sykehus, er jo ikke sikkert jeg får bruk for den. Selger vel Avent sin på apoteket her tror jeg :)

    SvarSlett
  3. Ja, det er kjekt! Jeg kjøpte også ammepumpe etter vi kom hjem. Har fortsatt babycall og babygym på lista, men har ikke hatt det store behovet for det enda, så det forblir på lista enda en stund. Glemte å nevne en ting, det var at vi bruker kun libero bleier, for hun fikk veldig til utslett av pampersbleiene, men det er vell individuelt det også. Ang fødsel ja, så er det mange som har fått store øyne når jeg har fortalt hvordan det ble. Var ikke akkurat planlagt, og langt fra forventet, men instingter slo inn, så var ikke meg selv før langt ut på dagen.. Så i ettertid at det siste jeg tok med meg før vi dro i ambulansen var brunkrem og perleøredobber!!! Fatter ikke hvorfor, men handlet vell litt i sjokk. Er jo veldig fint å føde hjemme da, men bør nok helst være litt mer planlagt :p Men alt gikk bra, heldigvis! Har også sendt deg "ny" invitasjon :)

    SvarSlett
  4. Ja, de får ikke mye "alenetid" som nyfødt nei, iallefall ikke her :p hehe. Den vippestolen vi fikk (mini adventure tror jeg den het) Ver det regulerbart sete og rygg, så den kan legges helt ned så den kan vell iallefall brukes av nyfødte, men ellers skal man vell være forsiktig med å la de sitte for mye ja. Må sies at jeg aldri fikk bruk for verken brunkrem eller øredobber på st.olavs!!! Men var iallefall bered :p hehe.

    SvarSlett
  5. Jag har ju ingen koll på detta, men läser gärna dina tips sen ;)
    När kommer bebisen? vet du om det blir gut eller flicka (vad heter det?)?
    Mysigt blir nya hemmet, ja! :)

    SvarSlett