onsdag 18. februar 2009

Oppsummering 1.trimester ;)

I dag begynte jeg på 2.trimester, altså er jeg akkurat 13 uker på vei nå. Ifølge barnimagen.com skal dette være det mest behagelige trimesteret, jippi. Skal nyyyyte de tre kommende månedene. Har også hørt at det er nå kvalmen begynner å gi seg (hallelujah). Dessverre er det jo sikkert også nå at jeg VIRKELIG begyner å bli feit:P Men blir fint å ha en mage som ikke levner noe tvil om hva som skjer da, for akkurat nå ser det bare ut som magen er veldig lite trent...

Siste ukene har vært mye tissing(...), mye soving, mye spising (gjerne midt på natta), gjort mitt beste for å ikke kaste opp (siden uke 8), en del kjefting og så har jeg blitt kjempeflink til å vri meg unna fester osv med halvgode grunner.. hehe. Men nå får snart alle vite hvorfor ;)

Ting jeg har hatt "dilla" på:

-I romjula var jeg avhengig av grønn Pringles. Da visste jeg ennå ikk at jeg var gravid.. blogget jo til og med om det i den vanlige bloggen like før nyttår. Hehe.
-Pølser med rekesalat.
-Karbonade med potetsalat..
-Grovt brød med leverpostei og lunken t
-Appelsinjuice!! Kuttet det ut for tennenes skyld, dessuten er jeg egentlig allergisk mot appelsin..
-Tine sjokomelk, nam nam. Passer ifølge meg til alt...
-Fine bagutter med skinke og ost.
-AGURK til ALT!
-Nox!! Sånn rød Fox... DEILIG!
-Yoghurt med blåbær, så yoghurt med mango.
-Sur/søt smågodt.
-Hardkokt egg med litt salt. Og te selvsagt.. Ooooooohnammenam.
-gulrøtter
Og så har jeg hatt så syyyykt lyst på røykalaks!!!! Men er veldig usikker på om jeg burde spise det.. Åh, fikk lyst på igjen...

Noen ting jeg IKKE har likt er sjokolade og drikker/mat som smaker sjokolade. Kremete sauser. Kylling. Svinekjøtt. Kjøtt generelt egentlig. Æsj..

Ting jeg skulle ønske folk hadde fortalt meg:

-Ikke nok med at man blir kvalm når man er gravid, men får også ganske vondt i magen. Hele tiden.
-Hørt mye snakk om hvor fin hud man får, men det er visst oftest i slutten av svangerskapet. Ikke hørt noe om at huden din freaker helt ut den første tiden, og at man gjennomgår superkvise-tenåringstid på nytt!
-Ja, man spiser mer. Og man står ofte opp om natten for å tisse. Men jeg står like ofte opp for å spise!!!
-KLØE! HELE KROPPEN! HVER NATT!

Så da vet dere det, kjære etterfølgere;)

Sovetid, første kontroll hos legen i morgen tidlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar