lørdag 23. mai 2009

"Fin gravid!"

Etter at M kom hjem fra "studieturen" sin på landet i ettermiddag dro vi og en kompis av han på festningen for å grille. Fant oss en super plass litt vekk fra alle de som var der for å vorse, fyre på grillen og la på maten. Så kommer det selvsagt en gjeng folk, med øl og vinflasker, og setter seg rett ved siden av oss. Det var flere andre (og faktisk like greie) plasser på den "stripa" vi satt på, men de satt seg altså 1 meter unna oss. Javel. Blah, fjortisvors. tenker jeg. For de så unge ut!

Anyways, etter at grillmaten var klar og jeg hadde sittet i min egen lille matverden en stund ble jeg obs på at jentene snakket om meg.
-Er hun?
-Ja, jeg tror det.
-Neeei, men det ser jo ikke sånn ut ellers.
-Jo, men jeg la merke til det da vi kom.
-Men hun ser jo så tynn ut i ansiktet!
osv osv osv... Kompisen til M la også merke til at de satt og så på meg en stund.

Litt før de dro igjen listet den ene jenta seg forsiktig bort og spurte (lavt); eehm, er du gravid..?
-Ja, jeg er det.
-Du er det ja!? Det må jeg si, du er virkelig FIN GRAVID!

:) hehe... De hadde altså ikke blitt helt kloke på meg, for jeg er (har jeg også fått høre flere ganger) ganske tynn i ansiktet og all "babyfettet" har lagt seg på magen. Og med M's svære hettejakke på var det jo kanskje litt tricky å se om jeg bare hadde veldig utrent mage eller faktisk var på tjukken. Dama kunne jo nesten ikke tro at jeg faktisk er 5 mnd på vei (snart iallfall).

Og forresten, hun selv hadde en gutt på 10 år og ei jente på 2 - så hun kunne jo umulig være så veldig ung. Glemte å si til henne at hun holdt seg utrolig bra til å ha født 2 barn! Hun hadde kroppen til en veltrent 16-åring altså. Geez. Guttene trodde ikke på meg da jeg sa det til dem senere. Hehe..

4 kommentarer:

  1. Så fint å få en slik kommentar da! God helg til deg også:)

    SvarSlett
  2. tenker meg at det var godt å høre :D

    SvarSlett
  3. Du er fin gravid!:) Ser knallfin ut på bildet du la ut under her.

    SvarSlett
  4. Jo, det var godt å høre - spesielt etter at jeg hadde slitt med å finne klær som passet over magen før vi gikk. :)

    SvarSlett